Wat hebben we daarvoor gedaan?
Verbetering kwaliteit basisregistratie personen (correcte registratie inwoners Nissewaard)
- Gedegen adresonderzoeken naar de juiste woonadressen van inwoners op basis van signalen en indicatoren.
- Actualiseren en optimaliseren van werkprocessen, alsmede de realisatie van een kwaliteitsplan.
- Structurele controle van de lijst met administratief leegstaande woningen.
- Opleiden van medewerkers.
Adequate opsporing van identiteits- en adresfraude en samenwerking met ketenpartners
- Document- en identiteitscontrole bij baliecontacten geïntensiveerd bij kritische processen. Hiervoor zijn in 2024 alle balies voorzien van programmatuur en hardware om op een efficiënte manier de identiteits- en persoonsgegevens van inwoners te controleren.
- Adrescontroles en huisbezoeken uitgevoerd in samenwerking met sociale recherche op basis van signalen en indicatoren.
- Samenwerking met ketenpartners verder vormgegeven, zowel in- en extern.
- Opleidingsplan medewerkers Burgerzaken voortgezet conform planning.
Doorontwikkeling digitale dienstverlening Burgerzaken
- Verdere implementatie van e-Diensten en kritisch volgen van de ontwikkelingen op dit gebied.
- Achterliggende processen zijn zoveel als mogelijk digitaal ingericht.
