Bestuur en dienstverlening

Burgerzaken

Wat hebben we daarvoor gedaan?

Verbetering kwaliteit basisregistratie personen (correcte registratie inwoners Nissewaard)

  • Gedegen adresonderzoeken naar de juiste woonadressen van inwoners op basis van signalen en indicatoren.
  • Actualiseren en optimaliseren van werkprocessen, alsmede de realisatie van een kwaliteitsplan.
  • Structurele controle van de lijst met administratief leegstaande woningen.
  • Opleiden van medewerkers.

Adequate opsporing van identiteits- en adresfraude en samenwerking met ketenpartners

  • Document- en identiteitscontrole bij baliecontacten geïntensiveerd bij kritische processen. Hiervoor zijn in 2024 alle balies voorzien van programmatuur en hardware om op een efficiënte manier de identiteits- en persoonsgegevens van inwoners te controleren.
  • Adrescontroles en huisbezoeken uitgevoerd in samenwerking met sociale recherche op basis van signalen en indicatoren.
  • Samenwerking met ketenpartners verder vormgegeven, zowel in- en extern.
  • Opleidingsplan medewerkers Burgerzaken voortgezet conform planning.

Doorontwikkeling digitale dienstverlening Burgerzaken

  • Verdere implementatie van e-Diensten en kritisch volgen van de ontwikkelingen op dit gebied.
  • Achterliggende processen zijn zoveel als mogelijk digitaal ingericht.
Deze pagina is gebouwd op 07/15/2025 09:36:33 met de export van 07/15/2025 09:04:59